Senaste Inlägg

Nytt år, nya möjligheter

Nyårsafton blev tyvärr ingen höjdare kan jag meddela, vilket det oftast inte blir, men ändå så har början av det nya året blivit helt okej.

För första gången i hela mitt liv har jag lyckas hållt ett nyårslöfte, ett viktigt sådant också, Jag har slutat snusa. Och nej jag har inte bara hållt mig i 3 dagar, började nämligen snusa nikotin och- tobaksfri snus för 3 veckor sedan, och på nyårsafton slutade jag även med det! Så nu är jag helt fri från allt som har med snus att göra.

Hade även ett till nyårslöfte som handlade om att bli nyttig och nu när jag har slutat snusa känns det tusan som att jag kan klara det också. Kan jag avstå från snus kan jag avstå från allt onyttigt! Har hitills klarat mig otroligt bra.

En sista sak jag har lovat mig själv det här året är att "ta hand" om mig själv mer. Att ta en dag i veckan/månaden och göra något för mig själv, en slags belöning för att jag har lyckas gjort något bra, som tex. nu då jag har slutat snusa.

Pga. alla dessa förändringar känner jag att det kanske är dax att byta blogg, men jag är väldigt kluven. Vill göra en ny blogg där jag kan skriva om min träning och mitt nya hälsosamma liv men fortfarande ha kvar en blogg där jag kan skriva om vardagsgrejer... Och orkar jag hålla två bloggar i liv? Kanske ska starta en blogg som handlar både om träning och hälsa men också om vardagsgrejer som plugg, inköp och tomprat? Detta krävs att fundera på...

Det ända jag vet är att det här kommer bli ett bra år.


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback