Senaste Inlägg

vinterlandskap

Hej mina små rymdvarelser.

Det dåliga bloggandet beror på min praktik och det lär inte bli bättre fören på jullovet. Men ni får nöja er med det.
Just nu sitter jag i vardagsrummet med pyjamas och filt och kikar ut på vinterlandskapet.

Jag har alltid älskat vintern. Älskar snö för att det är fint att titta på, man kan åka pulka, åka skoter och en massa annat, men när det kommer till kvällspromenaderna med vovven, då kan jag gärna skippa snön och kylan. Man går som någon annan pensionär med skakiga ben och är livrädd för att halka och slå ihjäl sig. Och kylan resulterar till att man är klädd från topp till tå vilket leder till att man ser ut som en livslevande michelingubbe. Med orörliga armar pga. all lager på lager klädsel har man inte en chans att ta imot sig när helt oberedd halakar till. Och åhhh vad jag älska när man stället sig upp fort som tusan, borstar av snön från arslet, tittar runt för att försäkra att ingen såg med ett ansiktsutryck som ska likna obrytt men mer ser chockat ut. Älskar halka!<3

Nåväl, veckan har varit ok, fixat mina första naglar, blev inte assnyggt men jag jobbar på det, tränat en massa och läst en massa. Idag blir det en sväng in till stan då Max har slutat, måste köpa en present till hans pappa och köpa lite nagellack. Kanske dax att börja göra sig ordning, tjing<3 

2 Kommentarer

Postat av: christina den 2010-11-26 @ 23:45:14
http://christinafundin.blogg.se/

sv: jag vet faktiskt inte än, jag ska nog inte plugga iaf men grejen är ju att jag jobbar till halv 7 (kanske måste jobba över dessutom) och sedan ska jag hem och fixa mig, kanske är klar typ 9? och efter det kan jag hitta på något så det blir ju ingen middag för vår del iaf, men kanske att vi kommer på kvällskvisten i så fall, men det kanske blir så att jag går med vickie och nån också. Pratade med henne i veckan och vi skulle höras i morgon så jag vet inte än hur det blir :) vilka är det som ska vara med då?

Postat av: christina den 2010-11-26 @ 23:46:12
http://christinafundin.blogg.se/

(går UT med vickie.... ska det ju stå)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback